


Obchodní němčina
Předpokládá se: znalost němčiny pro středně pokročilé nebo pokročilé
Obsah: slovní zásoba a frazeologie z oblasti marketingu, managementu,
financí a obchodní korespondence, procvičování problematické gramatiky
Cíl: zdokonalení ústního projevu v oblasti telefonování, jednání, prezentace apod.
Obsahová náplň:
Slovní zásoba a témata: lze individuálně domluvit dle následující nabídky:
- Společenské fráze a obraty často používané
- Všeobecná společenská témata: plánování schůzky, setkávání s lidmi,
pozvání na oběd či večeři
- Popis pracoviště - místnosti - kanceláře - firmy, popis povolání, pracovní činnosti,
pracovního dne
- Služební cesta - cestování autem x vlakem x letadlem, ubytování v hotelu, služby:
autoopravna, lázně, půjčovny, úschovna zavazadel
- Přivítání návštěvy ve firmě - prohlídka firmy, popis činnosti firmy
- Nabídka produktů či služeb - reklama
- Návštěva veletrhu, výstav apod.
- Telefonování
- Osobnost - vlastnosti manažera, styly jednání a vedení
- Přijímací pohovor - očekávání zaměstnavatelů, životopis, výběrové řízení, pracovní
smlouva
- Podnikové klima - předsudky a stereotypy, mobing - šikana na pracovišti, výhrady
zaměstnavatelů, motivace zaměstnanců
- Pracovní trh - úřad práce
- Informace o trhu - organizace trhu, propagace, dovozní a licenční režim, celní
problémy
Obchodní korespondence: lze individuálně domluvit dle následující nabídky:
- Korespondence a její náležitosti - dopis osobní či obchodní, SMS, e-mail
- Nabídka a poptávka
- Objednávka
- Vyjednávání o ceně
- Fakturace
- Expedice
- Platební styk
- Reklamace